That Pre-Graduation Dinner of My Faculty

29 May yang lepas, fakulti aku buat Pre-Graduation Dinner kat Pulai Spring Resort. So, it is the last semester, haruslah pergi kan. I did mention about lucky draw's prizes before, and guess what? I DID NOT WIN any of them! Penat aku sejuk-sejuk tangan fikir nombor aku naik. LOL. Semangat sungguh. Tapi tak pe lah. Yang penting adalah aku kenyang dengan ini Chinese set menus :

It starts with 'Four Varieties of Hot & Cold Combinations'. 
 Semua tengah lapar so cepat gilerious makanan ni habis.Aku dapat rasa 3 dari 4 isi itu. Dapat la seketul untuk setiap satu.Coleslaw itu adalah antara paling banyak aku makan. Hehehe. Oh one of them rasa udang!


 Shark's Fin Soup with Crabmeat.

Ini adalah first time ever rasa sup ni. Masa first rasa aku fikir mushroom soup. LOL. Teruk betul lidah ni merasa. Ada la dua tiga mangkuk gak aku tambah. Buruk perangai. Sedap!


Lemon Sauce with Honey Chicken & Sesame Seed
 Baca nama pun dah tahu kan rasa dia macamana. Oh lapar~ Ayam ini sangat lembut. Suap satu persatu sampai tak terkira dah berapa potong aku makan. Ngee~


Steamed Red Snapper Fish Pattaya Style 










































































































Aku ni kalau ikan macam tak berapa nak gemar sangat. Aku makan tapi tak banyak la. Sayangnya, ikan ni terasa hanyir dia. Tu je la yang kacau kot. Aku tengok habis juga la kawan-kawan semeja habiskan.

Buttered Prawn
 Aku suka udang! Suka sangat! Tapi malas gilerious nak kopek kulit dia kan. Ada satu tahap sampai kadang-kadang aku telan je la kulit dia pun. Haha! Oh lagi satu, aku suka gilerious otak udang. Orang cakap tak bagus makan tapi nak buat macamana dah aku suka! Bukan makan tiap hari pun~


Assorted Mushrooms & Dried Soya & Spinach
 Aku tak makan mushroom unless it's mushroom soup. Mengada tak. So aku makan sayurnya sahaja. Tak boleh nak komen banyak la kan. Err, sayur dia pahit plak.


Secret Recipe's Chocolate Indulgence Cake
Most favorite TAPI dapat makan sikit je sebab sibuk nak dengar lucky draw's numbers. Lepas tu kawan bawak balik SEPARUH KEK ini tanpa bagi aku sikit pun. And u never asked us if we want some of it, girl. Tahu-tahu kau dah balik je. Serius sedih. Dahla most favourite tapi slice yang aku ambil memang sikit gilerious. Not that perut terlalu penuh ke apa. Perut aku tak pernah penuh for the sake of choc indulgence cake. Huh!

The best part about the cake adalah bila nama semua orang ada atas kek tu. Satu meja sepuluh orang. Did u see my name??

This part, then bahagi dua. Ini je aku dapat!
Redha je la...

So dinner tu adalah bertemakan black tie (Dah cerita pasal makan baru nak cakap pasal tema bagai). But for ladies, tema tu tak diaplikasikan sangat pun. 

Perempuan memang tak ikut tema

Aku, Cik Salwa, Cik Awin
The only picture of the place that i got. LOL.
Overall it was fun, fun, fun, too bad it was not on Friday. LOL. Even kecewa sebab tak dapat makan kek dengan banyaknya, perkara tu bukanlah jadi perkara yang paling dikenang kalau nak cakap pasal dinner ni nanti. I'm so gonna miss Cik Awin and Cik Salwa so much after the semester ends. Cik Awin tu boleh lagi kot aku nak jumpa balik KL nanti. Cik Salwa di Kedah nun, bagaimanakah? So stay connected la ye.


It's the Final Semester yeayyyy!
Ok Bye

Lin Meli

Comments

Popular Posts