Cuti! Langkawi!

2009 was the last time ive visited Langkawi. So bila encik Ariff beriya nak bercuti ke Langkawi, saya pun macam yeay good ideaaa. Setelah beliau tidak dapat bercuti pada Chinese New Year tempoh hari, sekarang adalah masa yang sesuai untuk berhoneymoon sambil rehat-Rehat menenangkan fikiran. Guess what? Im in Langkawi right now!

Pagi tadi bertolak pukul 9 pagi dari Dungun, berhenti makan dan what-so-ever, pukul 6 tepat sampailah ke Kuala Perlis. Naik feri u olls.



Alor Star tanpa padinya. Sekarang musim panas. Sepanjang perjalanan berapa kali kami jumpa rumput-rumput terbakar. Panas gilerious.



Kepulan asap yang sempat dirakam. Hahaha.

Hari ini tak bernasib baik sebab dari pagi tadi bersin x berhenti so macam lembikkkk je. Pukul 7 malam naik feri aku tidur je dalam tu. Penat bersin.



Harga tiket adalah rm18 per person. Kalau kanak-kanak rm13. Tp kalau nak jimat, budak-budak tu dipangku aje pun takpeee. Kalau bernasib baik feri tak penuh,kau duduk lah mana-mana kau nak. Tapi tadi full, sosak napas den. Tengok ni, sempit tak sempit.




Then penat-penat sampai, kawan yang nak tolong carikan tempat tidur kami busy pulokk. So dia bagi kami duduk sini. Amara.. Which is the closest ever kot dari jeti di Langkawi. Aku lupa tanya rate. Disponsor pulokkk. Alhamdulillah murah rezeki.





Tapi esok kami pindah ke Pantai Cenang pulak. Betul x eja? Ke salah? Seingat aku kat pantai itulah aku mandi laut, main ombak yang sangat lembut dan mengkhayalkannnn. So gonna update soon! See ya!


Love,
Lin Meli

Comments

Popular Posts