Magnum Chocolate Brownie Versi Saya Suka Aiskrim

Salam anda, anda, anda. Selamat pagi.

Hari ini hari yang baik kerana aku bekerja seorang diri lagi di dalam department ini. Maka boleh la mengupload gambar-gambar dengan tenang serta mengupdate blog. So some people said blogging is stupid and is just a waste of time. Never mind of that since i did this because i really have nothing to do. Typing is just a part of my daily life okay. Hihihihi.

Jadi aku dan rakan-rakan di sini, di hutan ini, bercadang untuk menguruskan badan. Woooops. Pembetulan. Mengurangkan berat badan. Well i'm having a wedding ceremony this May maka haruslah aku mengurangkan kekembungan perut. Da berpuluh orang rasanya bagitahu kat aku yang diorang ingatkan aku pregnant masa majlis pertunangan anak saudara hari tu. Sabar aje la.

Jadi......sebelum memulakan diet yang sihat itu (i state as diet yang sihat okay sebab i promise myself that i will not let my stomach hungry krruukk krrukk), saya telah makan dengan banyaknya hari Jumaat yakni semalam. So pagi semalam aku makan semua hidangan yang ada kat Mayangsari tu. (Oh semalam berehat-rehat di Mayangsari, mengimbau kenangan nikah sebulan yang lepas) When i say semua hidangan, aku benar-benar maksudkannya. Mee goreng, nasi goreng, fries, laksa penang, kuih-muih. Tapi dalam kuantiti yang sikit la. Asalkan rasa semua. Kenyang.

Kemudian target aku haritu adalah makan Mcflurry. Sejak duduk di Dungun ni, setiap hari Jumaat akan pergi beli Cornetto Mcflurry Chocolate. Tak tipu. Mungkin sebab tu berat badan naik mendadak? Kadang-kadang sehari tu makan dua kali Mcflurry. Oh my....sedap.

Terlalu rakus makan so aku upload gambar yang dah habis je.

Lepas tu, aku cakap kat tok laki (suami dalam bhs Tganu. Hihihihi) "Hari ini harus makan Magnum Brownie seperti dalam iklan itu". Ini adalah supaya aku tak terliur sangat dalam jangka masa diet sihat itu. 

Ketika membeli ini saya terliur.

 Gigitan pertama. No, kedua and i was like 'oh, begini..'

 Nampak tak isinya? 

 Tok laki muka menghayati sambil memandang laut. Hihihi.

Takyah highlight pun dah boleh nampak pipi naik. 

Kesimpulan aku....aku lebih suka Magnum Almond, manis-manis lemak je. Magnum Brownie ini cepat muak, terasa coklat melampau, dan secara jujurnya aku membayangkan rasa ala-ala kek brownies yang sedap dari Indonesia yang pernah dirasai ketika zaman praktikal dulu. Ternyata jangkaan meleset. Aku tidak akan terliur lagi terhadap iklanmu Magnum Brownie. Lepas diet aku mahu makan Magnum Almond saje. 

Sekian sahaja paparan untuk kali ini.

Lin Meli
 

Comments

  1. hohohoho, saya kembali~! hohoi, sedap makan eskem ngan tok laki tepi pantai~~ mari la kite same2 mengurangkan berat badan.. sejak mule bekerja semula ni, nerat badan naiiik je xturun2 *mengeluh* =_= asal turun berat mcm time aku jumpe tyme ko tunang pon aku da cukup hepiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hellooww~Hahaha, selamat kembali. Yela, sedang cuba tapi x sampai seminggu lagi dah macam nak give up rasa.Hahaha, usaha!Aku pun atleast nak la badan macam masa tunang haritu. Sobs2...

      Delete

Post a Comment

comments

Popular Posts