Rambut Sihat Dan Cantik (Part 2)

Hello!

Masa zaman belajar dulu, aku pernah promote shampoo Secret Garden yang aku jumpa dalam Guardian masa jalan-jalan dengan kawan. As far as I remembered, shampoo tu memang best tapi lama kelamaan aku pakai, aku masih ada masalah gatal kat kulit kepala. Masalah ni memang familiar untuk gadis-gadis yang bertudung terutamanya.


Well, lepas tak dapat selesaikan masalah itu, aku terus cuba shampoo yang lain dan lain dan lain, even pergi treatment kulit kepala okeh kt Johor nun (obviously masa belajar dan sebelum kahwin and I-dont-know-why-i-put-these-in-bracket) masalah tu masih ada. Sangat merimaskan sampai kadang-kadang rasa lebih baik berambut pendek. But still, kalau kulit kepala dah sebegitu, panjang dan pendek rambut anda ketika itu tidak menjamin kepada solusi (penyelesaian to be exact) permasalahan tersebut.


Jadi aku teruskan hidup, dan menggaru kepala apabila perlakuan tersebut diperlukan. Sehinggalah satu saat dimana aku tengok iklan Dove.

Sumber : Google Image

Wallaahhhh~

Sebelum ni aku pernah guna sekali je dove. Itu pun sample aje kalau tak salah. Lepas tu aku tak try beli. Biasalah, masa belajar, duit tu diberi keutamaan kepada makanan-makanan. Perkara seperti ini memerlukan penelitian yang lebih sebelum buat keputusan. Aku tak ingat kenapa dulu aku rasa Dove ni mahal. 


Setelah terpengaruh dengan iklan-rambut-cantik-lembut-tak-putus-wow, aku bergegas ke Watson berdekatan. Tapi bergegas itu setelah aku berduitlah. Hahahaha. Watson berdekatan aku ketika itu (dan kini jua) adalah di bandar Kuala Berang. Kecil tapi I LOVE WATSON SO MUCH, IT DOESNT MATTER WHAT THE SIZE IS. Jadi pantas aku grab Hairfall Rescue (yes-please-rescue-me) yang kalau tak salah berharga dalam lebih kurang RM 13 something.Aku pun tak ingat, betulkan jika aku salah. 


Pengalaman menshampoo rambut bersama shampoo baru adalah sangat memuaskan dan memberi rasa aku-lebih-cantik-dari-semalam, lalu setiap kali berjalan pun akan mengibas-ngibas rambut yang lembut lagi wangi. Aku tak beli satu set. Sebab aku tahu aku pemalas. Lepas tu aku tengok lagi iklan Dove. And i was like omg i want hair like that toooo. Kemudian seperti takdir, gaji masuk, dan apa yang aku tambah hanyalah leave-on-cream yang berharga RM10 lebih kot?


Dia ada sekali hair mask. Tapi aku tahu malam-malam aku bukan rajin nak letak hair mask tu lepas tu basuh balik? omg, malas. Kalau tak salah kena basuh lepas pakai hair mask tu. So i just choose leave on cream. You know, just leave it on and you can walk like Naomi Campbell. *Flip my hair*


Eh ok. Kesimpulan dia, eh belum kesimpulan. Kalau sebelum ni aku mesti cuci rambut setiap hari sebab bila berpeluh kepala ni dia jadi rimas and all. But after using Dove ini, dua hari sekali shampoo pun aku rasa ok lagi, dan wangi. Yang penting kulit kepala tak gatal mana. Kemudian jika menyisir rambut ini, keguguran rambut berkurangan dengan kadar yang banyak. I mean dah banyak kali sebenarnya tak ada rambut gugur masa menyikat (even masa rambut tengah basah, how awesome is that?)


Tekstur shampoo dia pula, ok aku tak reti explain on this tapi bagi aku even pakai sikit pun you can still apply shampoo ini di seluruh kepala anda. Eh kenapa macam tak kena ayat aku ni. Maksud aku...em satu botol itu aku boleh pakai lama. Ha gitu. So this shampoo is highly recommended. Aku dah recommend dekat housemate and she loves it! Bagaimana pula dengan anda? Ngehehehe.


Love, 
Lin Meli

Comments

Popular Posts