Rambut Sihat dan Cantik


Rahsia rambut yang cantik menawan dan bagai-bagai itu terletak pada kulit kepala yang sihat dan bersih. Setuju? Ye, kalau akar baik, baik la tumbuhannya, ok-apa-kau-merepek-disini. Mari! Mari! Nak beritahu perkara gembira!


Selama ni aku memang cari dan cari shampoo yang sesuai dengan kepala aku yang bertudung ni. Zaman muda-muda, kecik-kecik dulu, tak pernah pun nak merasa kulit kepala berminyak, apatah lagi kegatalan di situ yang buat aku rasa macam nak ganti kulit kepala baru. Tak. Masa kanak-kanak segalanya muda, bersih, suci. Makan pun benda-be
nda yang ibu bagi je.


Bila dah besar ni dah pandai jumpa makanan-makanan segera segala bagai y
ang boleh buat badan dah tak seneutral dulu. Lepas tu dah lupa macam mana nak jaga rambut elok-elok macam ibu pernah jagakan, lupa jangan ikat rambut masa rambut basah, lupa segala-galanya. Ok back to the present.


Minggu lepas aku dan kawan-kawan berjalan-jalan membeli barang keperluan
. Aku cari shampoo la sebab memang shampoo aku dah habis dan wajib beli baru. Baru di sini adalah baru yang tak pernah wujud dalam hidup aku. Aku cari dan cari dalam Guardian nun. Kemudian......


# Shampoo Secret Garden yang wangi #

Gambar sekadar hiasan. Tak mungkin la aku jumpa Guardian buat hiasan macam ni kan. Anyway, tadaaa~ Ye aku tahu dah berkurun ada kat dalam Guardian tu. Selama ni aku pandang sipi je shampoo ni sebab aku fikir aku tak mampu. Tengok packaging je dulu, sekarang dah pandai tengok harga. Congak-congak, eh, harga ok what. Rupanya Sunsilk-tade-effect-kat-aku tu lagi mahal.Jadi aku beli bila aku perasan harga dia ni juga lebih murah dari Herbal Essence tu. Aku beli yang 400 ml terus since yang kecik ke apa takde.


Setelah 22 tahun beberapa bulan aku hidup baru aku tahu kewujudan bunga chamomile dan bergamot ni. Biasa lah. Bumi ni kan luas. Lihat fungsinya : Menyamankan dan membersihkan kulit (kepala ok), Menyegarrrkan, Menenangkan, serta Pembersihan mendalam. Itu semua dah cukup bagi aku. # Terpengaruh #


Dah seminggu aku pakai shampoo ini dan ianya sangat berkesan. Aku tak tahu la kat kulit kepala korang macam mana tapi dekat aku ianya sangat memberi kesan sehingga aku berkali-kali melihat cermin. Hahaha (gelak gembira). Apa yang berkesan? Kulit kepala aku dah tak berminyak setiap kali aku buka tudung lepas habis kelas ke lepas jogging ke. K
alau berpeluh pun, bau shampoo ni yang aku pakai semalam nya itu masih melekat lagi sehingga ke hujung rambut.


Bukan itu sahaja ye, rambut aku nampak lebih bermaya la kot dari sebelum ni. Ye aku ada ambil gambar sebelum dan selepas. Dan aku sangat sukakannya kini! Sekarang dah boleh pergi ke toilet dengan gembira sambil melihat cermin. Perlu ke begitu, Lin.


Untuk yang cari-cari shampoo lagi tu kenapa tidak mencubanya hari ini! Hehehe. Baik guna kan sumber alam semulajadi daripada lebihan kimia dalam produk shampoo kan? But anyway, shampoo ni pun ada Sodium Laureth Sulphate. I guess we juz can't avoid dis one eh? Tapi dalam Shokubutsu memang takde SLS ni. Sebab tu aku pakai Shokubutsu (nyanyi2 cket).


Sekian.


Lin Meli.


Comments

  1. woah woah woah, klu aku masih mencari-cari shampoo idaman, mesti aku akan try yg ini..ekekeke..XD tp apekan daye, diri ini sudah dipunyai shampoo Organic Olive Scalp Care Elianto~ =) pon sgt berkesan..^^

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.Yeke?Wah serius shit aku tataw Elianto ade shampoo. Aku ingt mekap2 je.Hahaha.

    ReplyDelete
  3. Erk.Boleh la KOT.Kalau kulit kepala sehat cane rmbut nk gugur kn?Hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts