Baskin-Robbins

Pada suatu masa dulu ketika umur aku ntah brape tahun..yg pasti masa tu aku baru skolah rendah.gile jambu muka aku.ehem2.ok pada zaman kejahilan tersebut,ditakdirkan aku berada di hentian R&R Ayer Keroh Melaka.kalau x silap aku.mungkin perjalanan nk balik ke kampung time itu.nak dijadikan cerita,aku dan adikku yg super comel time tu ternampak kedai kecik terletak sekor2 dekat dengan area abah parking kereta.intai2 usha dalam die ada ape.wah,ESKREM!!

"abah, nak aiskrim tu" itu mungkin dialog si kakak yg mengade2.

"nah" abah terlalu bizi utk melayan kami maka dihulurkannya duit rm10.

melompat-lompat la kami adek bradik dua ekoq kerana dapat duit tanpe perlu bodekan.dengan segan silunya kami msuk ke kedai tersebut.owh kami memang pemalu.nak2 kalau kedai yg kitorang pergi tu hanya mempunyai dua orang customer iaitu KAMI. T_T

"kau nak eskrem pe.dik" mata aku melilau tengok menu2 yg ade.

dem! "woit,mahal gile.mane cukup duit kita kalau beli dua" bisik2 kepada adik.dengan menggunakan skil matematik aku,aku tekad untuk hanya membeli satu.cukup la tu,daripada kluar dengan tangan kosong wt muke x mampu.haha!kalau x salah aku time tu kena rm8 kot untuk satu eskrem.eh yeke?aku pon x hengat,naseb la.

bila da matang dan berumor sket,aku terlihat kelibat kedai itu lagi.owh baskin n robbins.ptotla..innocent dan comelnye saye ketike kecil. T_T

. . .

baru2 ni aku baru la berkesempatan lepak kat R&R ayer keroh.ok kagom sebab semua pun nampak baru kan.kerusi2 pun macam kewl je nk duduk.aku punya kamera problem maka x berkesempatan nak amek gambar.tapi aku rase ramai kot yg da pegi sane?awal2 ni best la nk lepak2 situ lame2.tandas pon best jerk kalau termenung lame2.tapi tengok la setaon lagi.ini bukan sumpahan dari aku okeh?ini KENYATAAN rakyat mesia yg x bape pandai jaga tandas.xfaham aku.auntie2 cleaner pun kena cuci stiap jam kot bwu wangi?

. . .

tertekan tunggu result kluar semuanye.ye,aku mmg bersemangat tengok result sendiri sejak aku skolah rendah lagi.haih.

lin meli


Comments

  1. giler kentang haha
    ak pon pena laluinya..mahal2 eskem die
    ak kuar dgn jujurnya huhu

    ReplyDelete
  2. wkakaka.mase tu kanak2,itu bukan duet sendri,harus habeskan duit di tangan.hak3.sejak tu aku x penah mintak duit kat abah lagi time g situ.wkaka

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts