Kau reti berkokok?

Tak baik mengeluh, tapi sudah nasib pagi ni memang tak dijangka. Life is unexpected, full of surprise kan? Tula aku, barang sendiri tak reti nak jaga. Biasanya kan, gajet-gajet yang aku beli sendiri mesti aku tak reti nak jaga. Kalau gajet tu orang yang bagi, bole tahan lebih lama dari apa yang aku beli sendiri. Tak percaya? Tengok barang-barang aku and tanya siapa yang beli itu ini, dan kau boleh nampak beza sume tu. U_U


Back to my life. pagi tadi dah takdir handphone sony ericcson aku kecelakaan. No no no.Bukan jatuh lagi.Perkara tu dah jadi beribu kali kat beliau. Beliau memang kuat macam tuan dia yang kuat nangis. Pagi tadi aku nak cek jam pukul brapa dan alangkah terkejutnya aku yang keluar adalah lebih kurang macam ni:

"Stop using this handphone. Stop charging. Refer to Sony Ericsson center."

Gila kau. Handphone sendiri bagi arahan kat tuan dia. Kau tak sedih ke? Sumpah terkejot sampai aku terjaga. Terus aku cabut charger yang aku memang on dari malam. Oh kau terlebih di cas ke. Yang pasti, aku memang tak boleh tekan benda lain time tu.


Aku bernaseb baik la kan aku ada spare Nokia lama aku dalam laci. Slide pn slide la. Dah emergency ni. Aku on Nokia lepas tu aku sambung tidur balik. Kroh! Kroh~! Sampai la satu saat di mana mata aku terbukak dan jam : 9.30! What??? Bukan kelas numer
ical method pukul 9 pagi ke? Dem aku terlepas kelas ini untuk pertama kalinya. U_U


Aku pandang jam loceng yang aku beli kat Hinode Shop. Dia pandang aku balik. Aku menyampah. Bunyi mesej kat henfon dan berbelas kali. Aku cekidaut. Encik tunang dah call berbelas kali, termasuk mesej-mesej suruh bangun. Nokia ni pun...kau mati rup
anya pagi tadi. Patut la aku tak terjaga. Grrrr!


Aku akhirnya berbaring-baring mengenang jam loceng ayam yang annoying gilerious masa zaman aku sekolah. Ting ting ting... (Bunyi kenangan masuk ota
k)


#Lebih kurang camni la jam tu.Tapi beliau lebih cute dari ni#


Seumur hidup aku, aku rasa jam ayam ni paling celaka aku pernah ada. Bunyi dia memang kuat gilerious. Tak pernah lagi aku jumpa orang yang tak pernah terjaga dengar bunyi jam ni. Yang unik je dia bunyi suara manusia menyerupai ayam bercakap. Get it? And it says

" Bangon! Bangon! Bangon! Kurrr Kurr Kurrr! Bangon! Bangon! Bangon! Kurr"

Ye, akan berterusan begitu sampai lah manusia yang mendengarnya rasa annoying gile dan tekan button kat kepala ayam tu. Pas tekan dengan cerianya suara tu akan cakap "Selamat Pagi". Naseb baik masa kecik aku tak reti cakap celaka, defak, segala bagai. Aku just tenung loceng ayam tu dan rasa macam nak campak kat dinding rumah.


Kau pernah ada jam tu? Somehow, aku rindu plak kat jam tu. Ye, kalau kita dah biasa dengan benda annoying hari-hari, ada masa kita akan rindu juga kan. Di manakah kau, jam ayam.


Lin Meli

Comments

  1. aku byk kali miss kelas pagi..XD w/p alarm hp aku berfungsi spt biase.. aiyooo lin, ko kene alarm clock yg baeek punye..aku penah tgk jam yg boleh vibrate katil skali..pastu bunyik kuat gile! tp xpasti a plak ade kat malaysia ke tak..ekeke..
    aku xpenah ade jam ayam ni..time sek ren, mak aku kejot sampai tarik2 kaki.. time sek men kat sg pusu, dak2 ni kejut sbb sape xkuar dorm lg dlm pukul 7 kene denda..ekeke..

    ReplyDelete
  2. Kelas pagi slalu gak aku miss tapi yg sbject ni x pernah lagi.Betapa aku sangat menyukainye.Hahahah.
    Hoh tak best nye dok berasrama.Ade denda bagai.Ko mesty slalu kne denda ni,ko kan otai.Hak2.

    ReplyDelete
  3. bab2 lewat mmg asek muke aku je la..XXD bukan nk tunjuk otai atau sebagainye, tp aku mmg keturunan susah nk bangun pagi and bersiap lambat..ekeke..XD
    lecturer numerical method aku garang..suke xsuke mmg jarang miss kelas tu la..ahaha

    ReplyDelete
  4. Hahaha.Yeke.Aku baru taw tu.Hahaha.
    Lecturer aku baik.Sgt syg tinggalkn kelas die.Die sporting gilerious

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts