Lonjak-lonjak-Gembira-Macam-Nak-Kahwin-Esok


Hooray! Hooray~ Mari bergelak ketawa hari ini walaupun malam ini aku ada test Numerical Method. Takpe, aku suka numbers + math. Tapi itu bukan titik utama di sini. Aku juga tak habis menghafal rumus lagi ni. Ok2, titik utama okehh..


Setelah penat aku menangis bulan lepas (kot) serta mengadu dekat family, tunang dan kawan-kawan akhirnya hari ini aku berjaya mendapat tempat untuk latihan i
ndustri! Ek eleh mende la lu Lin, tu pun nak kecoh. Ye! harus kecoh sebab aku gumbira. Kau pasti faham kan betapa menyampahnya aku kena fotostat bagai resume tu balik, dengan beli pos ekspress cari alamat serta habiskan sehari rm30 untuk call company tanya sal latihan industri ni. Fuh!


Aku dapat kat Jalan Raja Alang. Kalau ikut google lebih kurang 17 minit aku dah boleh sampai. Tapi memandang kan Kuala Lumpur itu pagi-pagi jem macam haram, nampak gaya kena keluar seawal 6.30 pagi la kot? Itu cadangan abah. Takpe, 10 minggu je. Pastu selamat tinggal jem pagi-pagi!


Tu dia signboard Jalan Raja Alang. Dan tiba-tiba.... ZIKAY? Eih, di situ la aku dapat tempat! Adakah itu bangunannya? Oh lihatlah kereta-kereta dan motor-motor. Parking pun mesti cm haram. Alangkah indah kalau aku ada lesen motor. Salah sendiri nak ambil lesen kereta semata. Oh..


Dulu masa aku di peringkat sekolah menengah, zaman budak-budak baru nak up tu, aku selalu cuba nak start kan motor clutch eh orang panggil? Dan sampai sekara
ng pun aku tak pernah berjaya. Ayat celaka yang aku selalu kena mestilah "Kaki panjang pun tak boleh nak start motor". Dem.


Sejak tu aku tekad tak kan ambil lesen motor sebab aku fikir aku akan gagal sebelum test bermula pun! Mana aku tahu daa rupanya motor tu akan di startkan siap-siap. Dan paling best zaman sekarang majoriti motor ada starter. Kan? Aku tak tahu sangat pasal motor ni. Starter ni pun kawan aku yang bagitahu.


# Motor tayar satu. Ada brani? #


Gila kau, satu tayar je ni. Mat rempit kalau gayat bawak motor ni memang tak juara la brader. Tapi takpe, vehicle ini adalah plan untuk tahun 2025 nanti. Lu ada lagi ke? Hehehe.



Lin Meli.


Comments

  1. 2025? lame lg tu.kite sume ade lg ke tak pon xtentu..XXD Tahniah le dpt tmpt LI! =D mmg nk mintak tempat pon dah mcm haram..=__= penat wooo kulu kilir pg ofis tgk ade syarikat reply ke tak..good luck skali!
    psl parking, mane taw die ade parking tingkat ke?ekeke.. blom pg, blom taw..tu gamba nk tunjuk traffic jeh! XD

    ReplyDelete
  2. ye, 2025.Awat, ko tingin eh nak nek motor tu?Hak3.
    Betul la, mmg ssh nk crik tempat.Dah mcam mintak keje btol lak. Ni abis blaja mcm mne nth nk mtk kje sume.Ni seb bek tade interview bagai2 kan.
    Ye,hrp ade parking spesel kat bgunan tu.Nnt aku nk p cekidaut.

    ReplyDelete
  3. ada parking tak kat zikay tu?senang cari tak?>

    ReplyDelete
  4. ade kat blakang bangunan zikay utk staff.awat?LI situ ea?

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts