Hilang Tiada Berganti, Mati Beli Bateri Baru Lagi.

 

1_875345475l

Yang ni masa diploma dulu. Sekarang tak pakai dah yang ni. Semangat kot bubuh sticker dari Naruto.

 

Dulu aku selalu membayangkan, apa jadi kalau tengah jawab exam tiba-tiba calculator kau mati-habis battery? Dan tanpa disangka-sangka, masa mula-mula aku nak jawab soalan 1, aku tekan button ON pada calculator itu.

 

DAMN, PESAL KAU TAK ON NI.

 

Tekan lagi dengan penuh rakus. Mana tahu mata aku silau tak nampak calculator tu dah on ke.

 

OK, IT IS NOT A JOKE. KAU MATI DAH WAHAI CALCULATOR!

 

Buat muka gelabah pandang Awin minta perhatian dan simpati. LOL. Angkat tangan minta bantuan lecturer. Damn time ni la semua orang nak toleh kepala pandang aku. Aku tak meniru okeh.

 

“Encik calculator saya mati”

Apa, calculator kamu rosak ke

“Tak, habis battery”

Ok kamu tunggu dulu

 

Dang orang semua dah jawab dengan lajunya takkan aku nak tunggu. Mencarut-carut terhadap calculator itu di dalam hati. Aku tulis step jawapan siap-siap.

 

Akhirnya ada juga calculator diberikan kepada aku. Oh nak menangis terharu aku rasa. Bukan satu, dapat dua lagi tau. Tapi aku tolak yang second tu dan dengan bangga cakap “SAYA DAH ADA CALCULATOR, ENCIK TU BAGI”

 

Excited dapat calculator barangkali, tangan aku menggigil sambil menulis. Celake.

 

Lin Meli

Comments

Popular Posts