doing math while driving

hari ini suda berjaya memulangkan diri sendri ke skudai d atas bantuan abah dan kuarga.lantak p la kalau kau nak panggil aku anak manja ke ape.barang aku banyak dol.percayelah,kalau aku ada sebijik kereta hak milik sendiri pastinya tidak akan menyusahkan family sendiri.but anyhow, abah enjoy hantar anaknya ini pulang ke skudai,maka bergembiralah!

. . .

hari ini abah mungkin letih sebab tidur lambat atau ape ntah, abah mtk aku drive lepas kitorang berhenti berehat di ayer keroh makan2 sampai kenyang.aku berborak2 dengan ibu ku sayang supaya x mengantuk.sampaila akhirnya abah, ibu, adik tidur lena x lena dalam kereta.ohmaigod.time tu aku mengantok gilerious.maka menyanyi2 untuk menyegarkan diri sendiri.tapi nyanyi2 penat w0o.da la aku ni emosi sikit kalau nyanyi2 nie.smua nk wt ngn pnoh prasaan je.ok wuteva.

. . .

setiap papan tanda yg aku lalui mesty ada nmbor.well ofkos la kan sbb nak gtaw bape jaoh lagi baru kau bole sampai ke destinasi.so aku wonder2 la kalau 150 km ni jaoh mane..bape jam sume..so aku saje la amek nilai 150 km ni bahagi 2.ok dalam 75 kan.pastu saje letak dalam minit = 75 minit (otak kalau berimaginasi mmg ske pk bukan2 begini).pastu aku bwk kete constantly 120km/j, x lebeh x kurang.err,kete tu pn x bley lebeh.bwu 130km/j da goyang,ape mslh ntah.maka dgn ke-constant-an itu,aku dpt smpai lokasi yg 150km itu dlam mase 75minit!yeay.pastu jumpe signboard lagik aku main kire2 sampai la ilang ngntok aku tu.haha!best gak la kot.

. . .

ok ye aku taw 120km tu boleh dicapai dalam mase sejam klau kite constantly bwk 120km/j.so wut???im juz gonna tell u how math could helps us stay awake while driving duhh!

=)

lin meli

Comments

  1. weeyyhh...makan2 kat ayer keroh? sket lg leh jumpe aku..ngeh3x..
    same la kite..dah balik belajar balik..wuuu..
    kete aku 100km/j dah goyang...baik punye goyang..haha..ngeri seh..XD
    selamat belajar! =)

    ReplyDelete
  2. la yeke.kalau jumpe ko kan best.cm xcited je jmpe kat luar gombak.haha!goyang mmg ngeri w0o.x slamat lgsg.drive safely!slmt blajar jugak!

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts