bila gadis 20 an jadi belasan tahun

x kira hari ni aku nk cite sal game je.hak3.gile semangat. disebabkan kecekalan aku dan kawan2 nk makan goreng pisang semalam, kami berjalan kaki keluar dr kawasan universiti ini.ye berjalan kaki.jangan ingat kitorang berjalan kaki maknanye tempat tu dekat.no no no.jaoh gilerious.untuk org yang da lama x jalan jaoh mcm cik salwa,memang nak patah la kaki beliau ikut aku dan awin berjalan.haha!tapi xpe,semangat dia lain mcm semalam.

. . .

setelah selesai makan2 goreng pisang,cucur udang,kopok lekor dan ubi keledek (amboi banyak plak), kami berjalan2 ke kawasan penempatan kedai2
jualan murah (kedai runcit, kedai brg rm2, etc) untuk mencari permainan2 yang kitorang nak main.carik punya carik, aku terjumpa permainan yang dipanggil brick game~OMG~sangat la berhantu.dari kecik aku suke.ok rm2.50 je.mari beli!kebetulan tinggal sebijik je situ.aku amek.

. . .

pusing2 beberapa kedai mencari kad2 permainan itu tapi x jumpa maka salwa berkenan untuk membeli jutaria (the billionaire).paling murah kitora
ng jumpe rm2.50 kot dia beli.kewl.kitorang pusing2 lagi buang masa melawat kedai2 yang banyak.tiba di satu kedai akhirnya aku terjumpa kad2 idaman kalbu!kat situ ade kad 'Happy Family', 'Donkey', 'Old Maid', dan 'Snap'.jangan tak melompat jap la kan kerana terlalu excited.rm1.80 satu.setelah prosedur permainan diterangkan kepada salwa oleh cik awin maka dia memilih untuk membeli 'Happy Family' dan 'Snap'.awin beli apa?awin beli pisang je la yang aku ingat.hahaha.bongek.



. . .

BRICK GAME
tipu l
a kalau korang kata korang tataw game nie.siyesly shit femes gilerious.kalau tataw maknanye kau hanya budak hingusan yang baru belasan tahun @ baru blaja kat skolah rendah sebab kecik2 korang main counter strike, NFS, ngan GTA.tol x?game tekken pon mesti kau x bape nak kenal kan?kan?tapi tekken still famous skrg.ah lantak.dalam mende ni ade 9999 game yg kau boleh main yg berasaskan bentuk kotak2 nie.nk main tembak2, driving2 gitu,susun2 bata.haha.aku main susun2 tu je la yang boleh dikira my all-time-feberet.senang je.malas nk explain.kau g google la ye.

SNAP
huh,masa salwa nak beli kad ni sampai ke sudah aku pujuk dia jangan beli.tensen main mende nie.perlukan fokus yang mendalam serta semangat yang jitu.ok
mengarut.masa zaman budak2 kalau main mende ni mesti gado.tapi da gadis2 ni cuma jerit cam org gila je la.paling klakar bila salwa blur org berebut nk snap dan bila awin cam semangat snap gambar yang x sama langsung.hahaha.bsing kot semalam.bingit tinge dengar gadis2 menjerit.akhirnya aku menang!wee~

HAPPY FAMILY

game ni jadi klakar bila salwa mintak ahli keluarga yang baru je lepas awin mintak dari dia.hahaha.sejak aku budak2,x pernah lagi org mintak ahli kuarga yg dorang taw org itu tade simpan.kau faham x aku cite ape?hahaha.salwa kata dia salah cakap.nasib kau la.free2 dapat turn kat awin.kagom gilerious aku dia ingat sume name family lalu menjadikan awin sebagai juara game ini.

THE BILLIONAIRE
mase awal2 main aku
memang pakat beli sume tanah tempat aku menapak.menjadikan aku tuan tanah yang kaya dengan tanah2 sekaligus buat aku jadi org pertama yg bankrupt di antara kami bertiga.dem2.last2 jadi banker.haha!mcm mane ntah kali ni tiba giliran salwa yang menang jadi billionaire.bukan main byk asset + duit dia.awin tensi je main xkaye2.haha.pas dorang selesai aku main berdua je plak dengan salwa ( x puas ati bankrup awal), awin jadi banker sebab malas main.kali ni,salwa plak bankrup.wee~~tapi dia mmg hebat la mase pusingan pertama.fuhh!

. . .

disebabkan kegilaan bermain, kami habiskan berjam2 mengadap game2 tadi.paling lama adelah game jutaria tu la ofkos.kitorang start main game kad mase kul 8.30 malam sampaila ke game jutaria pagi2 buta.kami berhenti main kul 4.gila.


lin meli


Comments

  1. owh da edit pon tulisan bapak besor.bia la situ.sorry! ^_^

    ReplyDelete
  2. main sampai pukul 4?? gile HAPPENING!! RIndu kot nak main jugak tp dak2 ni xnak layan aku kot..XD dlu klu main jutaria ngan abang2 aku mesti kalah sebab kene tipu...Baik punye along penyamun semuanya! XD Ko ni kasi aku nostalgia je aa..hahaha
    Game block tu xyah cite aa..best gile! Klu pas UPSR tu boring2 bwk kuar game tu...main sampai loceng sekolah bunyi...waa...=)

    ReplyDelete
  3. hoho mmg happening gilerious.x benti gelak kot.hahaha.
    ala weyh ko kua kan je kad2 tu sume konfem downg join ko main.gile best.hahaha.gile kejam abg2 ko maen tipu.dlu main ni sume jujur je time bdak2.haha.mmg nostalgia.

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts