perempuan dan hantaran

3 januari-first day of classes.kalau zaman dulu2 hari pertama kelas ni best gilerious.jumpa kawan2, borak x hengat cite sal cuti,cikgu suruh diam pun mulut x kan stop bercakap punya.tapi blaja?no no no.xkan blaja punya ari fes claz itu.tp kwn2 suma datang.semangat pakai yg baru2 n jumpe kawan2.tapi sekarang?kelas kul 9 pagi da ade introduction sal subjek pagi tu.da abis cakap pasal intro nak kena ckp sal test 1, test 2 pastu tros ke hal final exam.ditambah plak pemberitahuan sal pencapaian budak2 sem sebelumnya.oh tekanan...

. . .

dalam tekanan dan kemengantukan teramat sangat tu pun ada jugak la perkara yg bley wat aku senyum malu2 kucen.kawan2 yang x dapat datang majlis pertunangan aku tanya2 sal majlis tu,tengok cincin bagai,ok la.ntah macam mane aku terjerumus ke dalam satu babak di mana seorang kawan yang x brapa nak kawan ni tanye bape hantaran aku..jeng3.

. . .

memang x dinafikan da ada banyak gilerious blog yang bercerita sal isu hantaran dan perempuan ni.aku yg slalunye banyak masa untuk online mmg sentiasa membace isu2 mcm tu.siyesly shit aku x pernah kisah pun dengan harga hantaran org lain.rendah ke tinggi ke ikut kemampuan la kan.abah pernah cakap dan aku terdengar, 'nak letak harge hantaran ni xpayah la mcm nak jual anak'.btul2.aku pon pernah dgr jugak kisah auntie2 letak hantaran gilerious punya tinggi harga sampai org ckp mcm nk jual anak.maka setelah perempuan ini tahu nilai hantaran tu tros diri ini dicompare dengan budak spm dan janda beranak sorang.knonnya harga2 yang diletakkan dalam hantaran lebey tinggi.haiyok.lantak kau la kalau kau terbaca blog aku ni.siyesly shit i wouldnt have done that to a friend!kepoh gilerious kot kau.aku mampu terdiam je time tu sbb dia non-stop bercerita.how annoying.

. . .

siyesly,stop comparing ok?

lin meli
-x nak berhutang lepas kawen ok-

=)

Comments

  1. waargghh! aku sokong! ape hal nak compare2 harge tunang~shaddap sudah~ kakak aku punye hantaran pon murah jek *jeng3x* haha..bukan la murah sampai bagi pengantin perempuan nanges..tp cukop la bg kemampuan pengantin lelaki.. =) ape la org sekrg ni..Nabi Muhammad SAW dlu pon hantaran utk Aisyah segelas susu je (xsilap la..nti aku cek balik).. =)

    ReplyDelete
  2. waaa.bgosla ade yg skong.tade la aku saket ati sgt.mmg rse nk jerit shadap u! kat pompuan itu.haha.oo yeke?aku sejarah ni lemah cket.msok skolah agama lambat *sigh*

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts