Bermain dengan Tanda Kutip

Klik untuk tumbesaran (Kalau jadi besar la)


Kau nak dengar tak kalau aku membebel yang aku ada test Rabu dan Jumaat ni? Ok berita faham. Who cares duhh! Aku baru lepas melihat-lihat nota Traffic Engineering. Budak civil kan. Traffic pun nak kena belajar. Jadi aku tensi. Maka aku bukak paint main conteng-conteng. Zaman sekarang ni conteng-conteng atas kertas macam dah tak relevan dah melainkan kau berada di dalam kelas. Betul?


Hari ini ada pasar malam. Dan hakikatnya aku baru tahu hari Isnin ada pasar malam. Biasa kalau kat Gombak pasar malam adalah hari Rabu dan Sabtu. Eh ye ke. Me
mandai je. Pendekkan cerita, hasrat di hati nak pergi ke pasar malam membeli makanan ringan. Ye, ringan-ringan sudah.


Apa yang kau suka pasal pasar malam? Aku suka sebab ada banyak table. Setiap table ada lain-lain barang atau makanan. Variety omputih sebut eh? Tapi aku tak pernah kenyang kalau beli satu jenis makanan je dari pasar malam. Perasan tak makanan kat pasar malam sikit je. Harga kalau zaman-zaman dulu beli makanan berkuah tu ada la dalam rm2.50. Standard harga tu. Tapi zaman sekarang kebanyakannya rm3.50 lah kan. Baik aku pergi cafe beli nasi goreng biasa mahupun pattaya, kenyang pun kenyang.


Kenapa cakap pasal makan? Sebab aku suka makan. Semua orang suka makan. Beza dia banyak atau pun sikit je. Aku tak suka diet. Aku benci diet. Bak kata Garfield " Diet is die with a t at the back" LOL. Biasa dengar tak quote lagi satu bunyi dia macam ni "Studying is a combination of Student and Dying" LOL lagi. Memang kreatif-kreatif la manusia ni. Kalau aku bosan kadang-kadang aku search funny quotes lepas tu letak sebijik sejibon kat status Facebook atau pun Twitter.


Bercakap mengenai quotes, err, Bahasa Melayu dia apa ek? Pepatah? Betul ke. Ok mari guna Google Translate.


LOL!!! Ini adalah lebih kelakar dari yang aku jangka. Tanda kutip? Apa tu? Betul ke ada perkataan begitu dalam Bahasa Melayu? Hahahaha. Aku SUKA Google Translate. Menceriakan hari-hari kosong ku di Skudai. Ok aku dah lupa nak cakap apa sal Tanda Kutip ni. Tanx to Google.



Lin Meli

Comments

Popular Posts