Kaki Yang Luka Perlu Belaian

Hoi hoi hoi. Since aku sedang menunggu download aku ni x siap-siap, in fact, dari semalam, jadi mari update blog! Ini semua Aisyah punya pasal bagitau aku yang The Prince and Me best gilerious so I can't wait to finish 'em soon!!!


Anyway hari ini entah apa mimpi cik Salwa nak join kitorang berjogging. Ini sangat rare ok jadi kami (aku dan cik Awin) sangat lah excited untuk seketika. Anyway, untu
k pengetahuan umum, sudah dekat dua minggu aku tak berjogging, mahupun aerobics ataupun pergi ke gym. Tahniah kepada diri ini yang tak pernah stabil ketika berjalan mahupun berlari, aku akhirnya jatuh ke lantai jua.


Sebagai ahli gym terhormat haruslah ada satu hari yang aku dijadualkan untuk jaga gym. Tak mungkin lah tengah jaga tu aku dok tercongok je kat kaunter jadi aku p
ergi ke track mill faberet aku untuk lari-lari manja. Sampai satu kelajuan yang tetap, cik Salwa panggil aku, ada customer. Hebat tak hebat aku pergi tekan button Start instead of button Stop untuk berhenti berlari. Ok salah tekan, trackmill tak berhenti, pusing belakang pandang Salwa sambil berlari dengan kelajuan yang tetap itu. Takdir hidup, aku jatuh.


Malu tak malu kau jatuh dari track mill. Nasib baik kawan-kawan je ada dalam gym
tu. Tapi time tu malu belakang kira. Sakit dia punya lah perit. Machokan diri jangan menangis. Aku langsung tak boleh bangun untuk duduk dalam beberapa saat tu. Kaki dengan bahu aku sakit gilerious. Untuk seketika, aku terfikir gaya aku macam pemain bola sepak yang injured jerit-jerit mintak stop game. Sakit.


Dekat dua minggu juga la kaki aku bengkak dan lebam.Kalau dah lebam jadah
apa la kan kau nak pergi jogging semua. Jadi petang-petang aku menternak lemak di bilik. Ada jugak try buat aerobics. Tak cukup dengan tu aku buat gak tarian dalam Dil To Pagal Hai. Hahahaha. Bengong. Lepas buat aerobics dan tarian tersebot kaki aku berdenyut tak berhenti. Sakit macam celaka. Sabar.


Jadi hari ini menyambung kembali aktiviti jogging! Dan kami juga mem
injam basikal hak milik UTM untuk pusing-pusing. Best, rasa muda kembali, u.


Enjoice.

Impian ingin miliki DLSR.


Salwa bersemangat


Tiada posing yang lebih menarik.


Model basikal. Ok?


Lin, Salwa, Awin.


Ok sudah. Setelah maghrib baru pulang ke kolej dan kaki sakit tak ingat, sapu ubat lagi di kaki. Pukul 9 tengok Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 dan sangat teruja bila Shaheizy Sam menang. Hebat. Suke! Sekian.



Lin Meli

Comments

  1. jatuh atas track-mill? aiyo. laju sgt ke kau lari?

    ReplyDelete
  2. Jatuh DARI track mill la.Hahaha.Berbeza tu.Laju ah gak, da salah step memang baik punye terseret ke lantai. U_U

    ReplyDelete
  3. adoooii...>__< xpe2, sakit tu ape org ckp,kifarah dosa? hmmm...
    hulamak, klu ko donlod smlm, konpem la hari ni da siap kan? haha..

    ReplyDelete
  4. Tu la.Harap terhapus la dosa2 kecik aku.Sabar je la kan.Hehe.
    Ptg td da siap donlod!Hahaha.Gile kau 3 hari sebab tenet da over limit, so slow gilerious nk donlod.Aku akan tgk malam ni atau esok.Cant wait!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts