Perempuan Je Tak Boleh Berpeluh Ketiak?

Salam hari Jumaat. Ye, Jumaat dah hari ni. Cepat la plak kan tik tok tik tok ke$ha nie. Semalam tidur lambat lagi. Ini tidak baik untuk kesihatan dan kecantikan di masa depan. Lepas tu bangun agak pagi untuk pergi hantar assignment. Pagi tak pagi la, tapi kat Johor ni pagi dia macam tengahari.


Tempat kau macam tu jugak tak? Panas je, bahang semua pun cukup. Baru masuk dalam kerete cik Awin ketiak dah berpeluh. LOL. Macam ni boleh la stop jogging ka
n. Dok berdiri terpacak bawah cahaya matahari tu pun dah macam buat larian maraton gitu. Panas kau.


Biasa orang Malaysia macam ni la. Kalau takde idea nak cakap apa diorang akan start cakap pasal cuaca. Agak-agak da analisi cuaca tu cakap pasal bola plak. Tapi aku perempuan, bukan tahu sangat pasal bola. (Well aku tahu la kan bola itu ape) Okay berhenti merepek.


Dan pagi tak pagi la aku buka Facebook dan Twitter macam mereka adalah suratkhabar yang wajib dibaca masa pagi tak pagi. Aku terkejut. Mama kepada seorang bu
dak kelas aku meninggal dunia. Di kesempatan ini, salam takziah aku ucapkan untuk family beliau. Apa yang aku dengar, puncanya adalah dari strok (Beberapa hari sebelumnya)..


Masa mula-mula aku dengar berita mama beliau kena strok tu, benda pertama yang terlintas kat otak aku mesti la ibu aku.. Aku teringat macam mana rasa masa mula-mula dapat berita ada ketumbuhan kat dalam kepala mak aku. Mahu tak menangis aku dengar. Berhari-hari aku menangis.. Jadi aku faham apa yang beliau rasa masa tu. Tapi aku mungki
n bernasib baik yang ibu masih ada di sisi sampai hari ni.


Bukan aku je yang sedih dengar berita tu, kawan-kawan yang lain pun sama. Kami yang dengar ni pun dah sedih, ini kan pula beliau.. Dan kebetulan, sekarang musim peperiksaan. Semoga beliau lebih tabah la hendaknya.


Okay. Untuk Latihan Industri nanti kena bayar RM15 untuk manual report jadah apa tu. Ada yang nak belanja aku tak?



#Jangan sampai aku join benda menipu ni. LOL#

Lin Meli

Comments

Popular Posts