Maulidur Rasul

Masa zaman sekolah dulu aku tak pernah pun hayati hari maulud nabi nie. Serius. Aku mengaku. Yang aku ingat dulu kalau time Maulidur Rasul sekolah akan buat program. Biasa takde kelas sehari tu. Lepas tu orang berarak. Sampai sekarang sebenarnya aku tak faham kenapa orang berarak tu.. Kenapa ek tak buat ceramah ke, solat jemaah ramai-ramai ke. Biar budak-budak yang macam aku ni dulu boleh lebih menghayati hari-hari tertentu yang umat Islam sambut.

. . .

Alhamdulillah hari ini terbuka hati nak buat perubahan dalam hidup. Sikit-sikit takpe. Aku cuba. Serius aku tengah baca blog-blog yang aku follow, baru aku nampak la jugak apa yang tengah jadi kat dunia nie. Dan aku suka bila aku online Facebook, hari-hari akan ada orang yang berdakwah. Tak bosan pun. Kadang-kadang benda yang diorang share tu adalah benda atau perkara yang aku baru tahu. Dah dapat pahala free dah buat orang itu.

. . .

Aku tak boleh tidur sekarang walaupun aku penat gilerious hari ni. Banyak plak benda yang difikirkan dalam otak ni. Mungkin tak perlu nak share kat sini. Bukan kau peduli pun sebenarnya. Hahaha.

Lin Meli

Comments

Popular Posts