meaning of having fun!

im so lucky when incik ariff finally came to meet me last chinese new year!hahaha(gelak gembire). Bukanlah aku yang memaksa beliau datang, tapi berkat doa2 mungkin, jadi juga kami bertemu. Walaupun untuk hari khamis dan jumaat je, tak pe, haruslah bersyukur. Kami sempat tengok cerita the Green Hornet ngan Shaolin dalam dua hari tu.best~~x boleh nak pilih antara dua2 tu. Memang dua2 best w0o.sila la tengok.aku tak ada mood nak wat review filem hari ini. ok dat meeting was s0o0o0o lots of FUN. Percaya atau tak, kitorang jugak habiskan masa kat rumah main Jutaria dgn Monopoly Card bersame2 adik. Aku dan adik bankrupt teruk.chait!

. . .

Hari Jumaat incik Ariff suda pulang ke Terengganu. Kesian bliau.Naik bus pukull 10.30 malam.sampai rumah 4 lebih.Pagi da kena pergi kerja. I love u forever la bebeh.hehe. Esoknya pukul 3 petang aku bergerak ke rumah pengantin. Siapa pengantin itu? My BestFriendForever lah! cik..err..sekarang sudah Puan. Pn Merleena Syafinaz bt Roslee. oh kekok skali memanggil Puan.hahahaha. Tahniah banyak2 untuk pengantin baru ni. Your wedding was full of FUN and sweetness of Love may i say. Dengan bangganya aku jadi tukang kipas sementara masa majlis akad nikah dijalankan. Maka untuk pertama kalinya aku tengok dengan jelas orang bernikah dan dengar perkara-perkara yang disebutkan didalamnya. Pengantin tak menangis lagi mata kawan-kawan aku (termasuk aku) dah berair-air dah. Ape ke emo nye smua orang nie.

Sebenarnya majoriti kawan-kawan macam tak percaya best fren sendiri dah jadi milik orang lain kan. Tapi ape pon kitorang antara yang paling happy bila majlis akad nikah tu dah selesai dengan sekali lafaz. Kamu memang hebat incik Pali. Jaga lah kawan kami tu baik-baik ye. Kamu beruntung mendapat beliau. Semoga bahagia selamanya. Amin.

. . .

Hari ini Isnin.Semalam Ahad.Semalam baru aku dan Awin berusaha cari tiket di Bukit Jalil untuk pulang ke JB. Nasib tak baik. Ini adelah NO fun langsung. Apakah ayat itu. Tiket habis. Macam celaka bila tiket yang tinggal adelah rm80 ngan rm90. Memikirkan alang-alang kami da ke Bukit Jalil tu tak kan nak patah balik rumah maka kami beli tiket pukul 5 petang.mase tu dalam pukul 4.45 petang la. Ok fine. Kesian kat abah yang sanggup teman kitorang sampai dekat pukul 6 jugak. Bertimpa-timpa nasib kurang baik itu, maka ditakdirkan HUJAN. Aku minta abah balik je time tu.Kesian kot.Da menyusahkan abah tak kan nak bagi abah berhujan pulak. I love U forever abah!

Sejurus selepas abah bergerak pulang, hujan memang makin lebat tak ingat. Kami tak berpayung. Nak ke khemah memang semua orang da pergi situ. Dah mcm iklan milo yang padat tu. Kami memang fikir kami dah terlepas bus. Akhirnya tanya uncle cina yang kerja situ. Die kata bus on the way. Alhamdulillah. Naik bus pukul 6.30 baru la jalan. Tertekan sebab duduk blakang skali. Ada 4 seats yang bercantum di situ. Sebelah Awien ade laki bongok asyik pandang kitorang borak padahal telinga dia pakai earfon. Sudahku jengil kan mata kat dia tanda protes pun dia still nak pandang lagi. Cam apa je perangai. Tak selesa langsung. Perempuan sebelah aku plak...haih. Die tidur je.Ok itu tak pe.Tapi perlu lah die bernafas dengan begitu berbau skali. Nak2 time die jawab telefon dia. Aduyai. Bukan aku sorang jer bau.Awin pun da tahan2 nafas je.

But this part was fun apabila ada seorang uncle India ni kluarkan DVD player dia yang bapak besor mcm laptop. No bukan mcm size notebook tu tapi adelah saiz laptop ok.Dia pasang movie. Aku dengan gembira nya nak tumpang sekaki. Dia on. Kluar lambang KRU. Ok cite mlayu. Layan je la.Pastu kluar lambang LINECLEAR tu. Aku dengan Awin da start tersenyum da sebab biasanya produk keluaran syarikat Apek kan nie (?) keluarkan cite yang kononnya klakar. Berdebar2 aku tunggu cite ape plak nie. Skali tadaaaaa~~ DUYUNG. Ok pakcik.cite tu da banyak kali kluar kat tv kot. Dan kalau x salah dia beli dvd yang original kot.Kagom aku.Disebabkan aku memang x boleh tidur maka aku tumpang je la tengok cerita tu.ade subtitle english maka aku x kesah wpon x dengar suara diorang.Tapi aku dengar lagu Aspalela dengan sangat jelas. T_T

Perjalanan dari KL ke JB tu biasenya memakan masa dalam 4 jam tapi semalam dekat 6 jam baru sampai ke Sri Putri. Jalan memang jem gilerious. Memang sakit hati sape jadi driver semalam.Nak patah rase pinggang aku ni dok dalam bus x buat apa.Dengan kena tahan nafas lagi akak tu punye bau mulut.Cis.Nak je aku bagi Mentos Mint aku kat die.Baring ngadap Awin ternampak plak brader yang annoying tu.Bongok.

Akibatnya..hari ini aku x ke kelas sebab terlalu penat dan aku update blog.Ngee~This is FUN.

lin meli

Comments

Popular Posts