Lin Lilin

Boleh tak nak cakap yang aku ni puteri lilin? Hahaha. Saje nak mengada. Siapa yang suka kena panas kan. Kulit aku tak putih, juga tak coklat. Tapi kuning langsat. Iye. Aku fikir sebelum ni kaler itu tak wujud. Aku pernah buat video miming masa tahun 2008 dulu dengan kawan-kawan. Dari dalam video tu baru aku nampak perbezaan warna kulit aku dengan kulit kawan aku yang masing-masing adalah putih dan coklat. Ok berhenti merepek.


Aku suka lilin.

Lin dan Lilin.


Ye, hari ini satu UTM blackout kau tahu. Ape yang best adalah UTM blackout waktu test aku hari ni baru start dalam 5 minit! Hahahaha. Gembira. Sebab aku rasa macam blur tengok soalan tu. Maka kejadian tiada bekalan elektrik umpama satu hikmah atau keajaiban yang terjadi ke atas diri aku hari ini. Akhirnya lecturer umumkan test hari ini ditunda. Weeeee!!


Itu memang pertama kali berlaku dalam hidup aku. Serius. Best tak ingat. B
alik kolej lepak dekat cafe sambil ditemani cahaya lilin yang cantik. Walaupun hanya lilin berbatangkan kaler putih. Kalau ada bau kan bagus. Mau aku tertidur.


Bajet romantik duduk bersama di sebuah meja berkongsi milo ais segelas dua straw ditemani lilin di tengah-tengah. Biasalah, jarang dapat peluang beromantik. Hahaha.


Ok pernah dengar masa kecik-kecik dulu mak, makcik, nenek dan seangkatan dengannya pesan jangan main lilin nanti kencing malam? Ye aku selalu dipesan begitu. Sampai sekarang tak tahu kebenaran dia. Tapi masa kecik-kecik aku memang percaya dan aku rasa macam benda tu berlaku. Tapi tak tahu la kalau aku ni memang jenis kencing malam. Kencing malam disini bukan pancut atas tilam ok. Maksudnya berjalan ke tandas buang segala air.


Sejam lebih jugak kitorang lepak kat cafe sampai aku terpedaya dengan bau makanan d
i sana lalu mengorder mee-goreng-basah-tak-nak-ayam-nak-sayur-lebih-sangat-pedas. Nyummy.


Mee goreng masa hari siang.


Ah menyelerakan. Kan? Kan? Masa tengah kenyang tengok gambar makanan boleh menyebabkan kita berasa teruja untuk makan lagi. Inilah sebab kenapa perut aku tak kempis macam Avril Lavigne dalam videoclipnya What The Hell!


Sebelum tetibe blackout lagi haruslah aku klik Publish Post.

=)

Lin Meli


Comments

  1. haha..gle best test tunda..kih3

    ReplyDelete
  2. ehyeke:Lalu2.Hahaha.


    ija:Memang best pon.Mau x bersorak.Hahaha.

    ReplyDelete
  3. GILE BEST!pastu soalan dah tgk XXD takat hampir 4thn aku study ni, xpenah lg exam kene tggu sbb black out..ekekeke..aku pon bersorak klu jd gitu..XD tp.......erk..aku takot gelap!! haha

    ReplyDelete
  4. Hahaha.Next time die bagi soalan lain la weyy.Tapi best kot batal.Hahaha.Owh kau macam kawan aku.Blackout tu die trus pegi dekat aku sebab takut.Sengal kot.Hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

comments

Popular Posts